فروش اینترنتی محصولات دانش‌بنیان

سید احسان شیرنگی در گفت‌وگو با بازتاب خبر، اظهار کرد: در این سایت محصولات دانش‌بنیان به صورت اینترنتی و با اولویت محصولات تولیدشده در دانشگاه آزاد به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده درباره ملاحظات حقوقی این فروشگاه، تصریح کرد: انتقال دانش‌ فنی با رعایت مسائلی همچون مالکیت فکری و سایر ملاحظات حقوقی و قانونی میسر می شود.

سرپرست اداره کل سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد افزود: یکی از مهم‌ترین موانع تجاری‌شدن ایده دانشجویان، برقرار نشدن رابطه محصول با بازار است و در اینجا حمایت یک سازمان  از صاحبان ایده ضروری است.

شیرنگی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در سایت‌های تجاری کشور وجود دارد، این است که این سایت‌ها صرفاً محصول را ارائه می‌کنند و افرادی می‌توانند محصول را با استفاده از کد آن خریداری کنند، این در حالی است که ما می‌خواهیم یک چرخه کاری ایجاد کنیم و ضمن مدنظر قرار دادن دستورالعمل‌های حقوقی، در حال طراحی سایتی هستیم که در آن همه افراد بتوانند با هم داد و ستد کنند، از همدیگر محصول خرید کنند و حساب‌های حقوقی این داد و ستد هم مشخص باشد.

وی همچنین از امکان داد و ستد دانش فنی از طریق فروشگاه اینترنتی محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات دانش‌بنیان به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز کمک می‌کند تا گردش کاری درستی برای تجاری‌سازی محصولات خود داشته باشند.

سرپرست اداره کل سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ظرفیت کارآفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد: مسیری در دانشگاه آزاد برای افراد خوش‌فکر و خلاق طراحی کرده‌ایم که در شتاب‌دهنده‌ها مورد حمایت قرار گیرند، در مرکز رشد پرورش پیدا کنند و در قالب یک شرکت نوپا از مزایای پارک علم و فناوری بهره‌مند شوند.

شیرنگی در پاسخ به این پرسش که آیا به اشتراک گذاشتن دانش فنی در فضای اینترنت برای صاحبان ایده خطری دارد یا خیر، گفت:  یک تیم حرفه‌ای در حال کار بر روی این موضوع هستند که افراد بتوانند ایده خود را به نحوی ایمن در سایت مطرح کنند و بعد نیز به شکلی منسجم در شتاب‌دهنده‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دوره دانشگاه‌های نسل یک (آموزش محور) و دو (پژوهش محور) به طور قطع به پایان رسیده است، گفت: مشتری‌ دانشگاه‌های نسل یک، سیستم‌های دولتی بودند که نیاز به کارشناس داشتند. این در حالی است که مشتری دانشگاه‌های نسل دو و پژوهش‌محور، صنایع و کسب‌وکارهای متوسط بودند. اگر قرار باشد دانشگاه‌ها به همین شکل پیشرفت کنند، دانشگاه‌های آینده دانشجویی نخواهند داشت و دانشگاه‌های نسل سه، دانشگاه‌های کارآفرین هستند و خروجی آن‌ها، دانشجویانی هستند که در مدت تحصیل توانایی‌ و مهارت‌هایی را به دست آورده‌اند و بر این اساس می‌توانند حقوق بده باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  تبدیل دانشگاه آزاد از نسل دو به نسل سه  و دانشگاهی کارآفرین، پویا و با گردش درست ایده تا محصول، هدف مهمی است که همواره مورد تاکید ریاست دانشگاه و معاون  فناوری و نوآوری ایشان بوده است و راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات دانش بنیان هم گامی در همین راستا به شمار می‌آید.

انتهای پیام

چاپ چاپ کد خبر | : 27834
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.